پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119096
حمله شديد مربي استقلال به فرهاد مجيدي
تاریخ انتشار : 1393/07/09 13:12:13
نمایش : 1411
مربي تيم فوتبال استقلال در اظهاراتي جنجالي عليه فرهاد مجيدي گفت: «مردم، آنهايي که پست و پول استقلال را مي‌خواهند بشناسند.»
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، باخت‌هاي استقلال مصاحبه‌هايي را عليه امير قلعه‌نويي پديد آورده که ادامه کار را برايش در استقلال قدري دشوار کرده است. اميرقلعه‌نويي تاکنون چنين وضعيتي را تجربه نکرده است.



محمود فکري يکي از کمک‌هاي امير در کادرفني حالا وظيفه خود مي‌داند که از امير قلعه‌نويي حمايت کند.



* آقاي فکري پشت سر هم داريد مي‌بازيد، دليل اين همه باخت چيست؟

- (مي‌خندد) باخت هم جزيي از فوتبال است. نمي‌شود که همه بازي‌ها را ببريم. گاهي وقت‌ها هم ببازيم بد نيست. در اين ۳ بازي که باختيم حق‌مان باخت نبود. بعضي بازي‌ها را هم شايد نبايد مي‌برديم که برديم. فوتبال همين است اما از شرايط استقلال راضي هستيم. تيم ما دوم است. جاي بدي قرار نداريم.



* اما اين باخت‌ها باعث شده شايعاتي پيرامون وضعيت قلعه‌نويي شنيده شود.

- از اين شايعات هميشه هست. اين موقع‌ها است که ما دوست و دشمن خودمان را مي‌شناسيم. آنها که واقعا استقلالي هستند و آنها که فقط به خاطر پول استقلال را مي‌خواهند. به همين دليل است که مي‌گويم بد نيست گاهي وقت‌ها هم ببازيم. دست خيلي‌ها رو مي‌شود.



* منظورتان همان‌هايي است که وعده مربيگري در استقلال را مي‌دهند و مي‌گويند مي‌خواهم استقلال را قهرمان آسيا کنم؟

- فرآيند مربيگري در ايران برعکس همه جا شده. همه جا پله به پله جلو مي‌روند. اينهايي که ادعاي مربيگري در استقلال را دارند از زيدان که بزرگتر نيستند. زيدان ابتدا رفت مشاور تيم رئال مادريد شد بعد مربيگري در تيم‌هاي پايه رئال را شروع کرد. در ايران اما داستان فرق مي‌کند. طرف فکر مي‌کند چون بازيکن بزرگي بوده بايد همين الان سرمربي استقلال شود يا تيم ملي را به او بدهند. واقعا تاسفبار است. ادعاي استقلالي بودن‌شان هم مي‌شود. من نمي‌دانم اين چه اخلاقي است که بعضي‌ها دارند و وقتي که تيم کمي بد نتيجه مي‌گيرد صداي‌شان بلند مي‌شود. اين آقايان چرا ابتداي فصل صداي‌شان درنمي‌آمد؟!



* باختيد و بهانه دست‌شان داديد. بايد تحمل اين جريان‌سازي‌ها را هم داشته باشيد آقاي فکري. اين رسم فوتبال است.

- خودم ابتداي حرف‌هايم گفتم که چون باختيم صداي‌شان درمي‌آيد. دقيقا همينطور است. اينها دوست استقلال نيستند. استقلال را براي پست و پول مي‌خواهند. مردم هم بيخود از آنها حمايت مي‌کنند و نمي‌دانند که ذات‌شان چه جوري است. من از گفتن واقعيت هيچ ابايي ندارم. سال‌ها کاپيتان استقلال بودم و روي سکوها به من مي‌گفتند باتعصب اما هيچ وقت به خودم اجازه ندادم براي استقلال حاشيه‌سازي کنم. مردم بايد خوب و بد را درست تشخيص بدهند.



* شفاف‌تر توضيح مي‌دهيد آقاي فکري؟

- شفاف‌تر از اين نمي‌شود. همه مي‌دانند منظور من چه کسي است. من شفاف حرف مي‌زنم و صداقت دارم. آقايي که مي‌خواهي سرمربي استقلال شوي و ره صدساله را يک‌شبه بروي، تو که استقلالي هستي چرا وسط فصل استقلال را ول کردي و رفتي؟ متاسفانه بعضي از هواداران اسطوره‌هاي‌شان را اشتباه تشخيص مي‌دهند. مردم بايد آنهايي که هر وقت در استقلال بودند حرف نمي‌زدند و جرأت مصاحبه کردن نداشتند و هر وقت از استقلال رفتند حاشيه‌سازي‌هاي‌شان شروع شد را به خوبي بشناسند.



* اين وضعيت حاشيه‌هاي تيم شما را بيشتر نمي‌کند آقاي فکري؟

- مگر ما توجهي به اين حاشيه‌ها داريم؟ مطمئن باشيد استقلال راه خودش را مي‌رود و تيم بدون حاشيه کارش را مي‌کند. امير قلعه‌نويي هم اينقدر کار دارد که به اين حاشيه‌ها فکر نکند. دوستان هم مي‌توانند هر جور خواستند حرف بزنند. ما کار خودمان را مي‌کنيم آنها هم به مصاحبه‌هاي‌شان ادامه دهند. استقلال با اين جوسازي‌ها وارد حاشيه نمي‌شود.



* از فرآيند مربيگري در فوتبال ايران انتقاد کرديد. به اعتقاد شما چگونه بايد مربي بزرگ پرورش دهيم؟

- برويد پرونده بازيکنان بزرگ دنيا را ورق بزنيد، ببينيد چندتاي آنها مربي‌هاي بزرگي شدند. فوتبال در دنيا قاعده و قانون خودش را دارد. اينجا متاسفانه براساس موج و احساسات عمل مي‌شود. آنهايي که تصميم گيرنده هستند مي‌روند سراغ افرادي که به اصطلاح دوست‌شان دارند. اين فاکتور بسيار غلطي براي انتخاب مربي است. مربي بايد ساخته شود و يک بازيکن هر چقدر هم که بزرگ باشد بايد کار مربيگري را از پايه شروع کند. اينطوري نيست که هر کسي از راه رسيد و چون روزي فوتباليست بوده و مردم دوستش داشته‌اند مربي تيم ملي شود يا سرمربي فلان باشگاه بزرگ شود. در همين استقلال مگر کم بازيکن بزرگ داشتيم؟ آنها الان کجا هستند؟ آيا از اسم خود سوءاستفاده مي‌کنند؟ حرف من اين است که روي محبوبيت افراد نبايد تصميم گرفت. البته مديران بسيار توانمند و آگاهي داريم که اسير چنين جوي نمي‌شوند.



* در آستانه بازي با ملوان بندرانزلي هستيد. اين بازي تحت تاثير بحران‌هاي اخير يا بهتر است بگوييم مصاحبه‌هايي که عليه امير قلعه‌نويي شده قرار نمي‌گيرد؟

- شک نکنيد از بازي با ملوان بردهاي استقلال شروع مي‌شود. من به اين تيم خيلي اميدوارم
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html